JETCRAFT. Водомёт. Водомётный движитель. Теория. Лодка. На что обратить внимание. Руководство пользователя. (Boats: What to Look For . Buyer guide) |
Лодка. На что обратить внимание. |
Marathon Marine - web. Cтатья очень доходчиво рассказывает НА ЧТО ОБРАТИТЬ ВНИМАНИЕ при покупке лодки или водомётного катера.
NEW. Росомаха (img) русский конкурент Harbercraf / Jetcraft
Byuer Guide Руководство покупателя
Фотографии с выставки "MIBS 2009" Закон и катер. Постановка на учёт катера со стационарным двигателем. дюймы в сантиметры
Форумы на тему... с переводом.
Harbercraft 1875 J-Max White Water (img)
2075 White Water (img)
1875 J-Max XS (img)
2175 XS Фотографии с выставки "Охота и рыбалка - 2008"
Marathon Marine and Northwest Jet Boats (link)
PHANTOM Jet Boats (link)
RiverPro®. (link)
North Silver PRO 675Jet lnk
Росомаха (img)
Tom 525. Томь 525.
Коллекция ссылок на тему: водомёты для судов (Links). Курс доллара
Друзъя
|
Bottom Width and Engine Size and Type Ширина днища и мощность двигателя....
A related (issue) is the interaction of engine size and bottom width. For general Родственная (проблема) – взаимное влияние размера двигателя и ширины днища. В общем recreational use, the heavier the engine the wider the bottom you want. The reason for
this is that when the boat is at (rest), that thing at the back is a big lump of dead weight. (В состоянии покоя) кусок полный, мертвый Some boats have such narrow bottoms that when you put a 350 in them and walk to the Некоторые лодки имеют такое узкое днище, что когда Вы положите 160 кГ в неё и пройдёте на back of the boat, the water comes up over the swim grid. While this may or may not be a корму лодки, вода поднимется выше плавательной платформы. Хотя это может беспокоить concern to you, you (should be aware) of it, particularly if you plan on big trips and вас или нет, Вы (должны знать) об этом, особенно если Вы планируете длительные путешествия corresponding big loads. Then it may become an issue. И соответственно большую загрузку. Это может стать проблемой Keep in mind this is largely an ‘at rest’ issue. Once you are planing, the force of the water
moving against the hull will largely reduce the issue (although as discussed above, the
holeshot with the heavier engine will be a lot less).
In practical terms, what does this mean? Generally speaking we recommend that if you Что это означает на практике? Вообще говоря, мы рекомендуем, что если Вы are going to put a 350 or bigger into a boat, get a boat with a 6’6” bottom. That boat will планируете разместить в лодке 160 Кг или больше, берите лодку с 2 м днищем. carry the weight of the engine. If you are going Sportjet, (stick) with a 6’ bottom as you do (оставайтесь) с 1.8 м днищем так как Вы not need the weight carrying capacity of the bottom and the narrow bottom advantages of
less drag and resistance add up.
How does the boat turn? Is it a smooth turn, with minimal speed loss? Does it ‘chine
walk’ (rock back and forth) through the turn? If so, that is likely (due to) reverse chines, ……..(туда-сюда/взад-вперёд?)………………………………..(благодаря) which are discussed later. Does the boat lose excessive speed through the turn with the
spray line moving progressively forward as you turn? If so, that is likely (due to) the chine
walking and/or a vee bottom shape.
When going forward in straight line do you always have to correct the boat with little
adjustments right and left (active steering)? If so, this is likely due to one or more of a
hook, reverse chines or a shallow vee or deadrise. Alternatively it could be a problem
with loose steering. If you (suspect) this, get it checked immediately. Ideally, like in your ……………………Если Вы (подозреваете) это, проверьте это немедленно. В идеале, подобно Вашему car, you (want) the boat (to sit) in the water and have it go where you want it without автомобилю, Вы (ищете) лодку (расположить) в воде и иметь её идти куда захотите без continual (adjustments). Непрерывных (настроек) |
Boats: What to Look For. НА ЧТО ОБРАТИТЬ ВНИМАНИЕ при покупке лодки. Введение Сварные лодки в общем Наши предпочтения
Buying a Welded Boat for the First Time
Bottom Width and Engine Size and Type. Ширина днища и мощность двигателя....
Stability at Speed: Porpoising versus bow down Стабильность скорости Дельфинирование.
Boat Materials: Aluminum versus Fiberglass . Материалы для катера
Cost differences between glass and aluminum . Сравнение стоимости стекловолокна и алюминия. Types of Aluminum. Типы алюминия.
Material Thickness
A Word about Welding
Suck marks, caterpillar tracks
Folded, ‘Origami’ Construction
Deadrise (Vee)
Planing Hull Bottom Types Корпус с дном плоского типа
Constant deadrise V (including modified V hulls)
Flat bottom hulls (8 degrees deadrise or less)
Bow Entry Types. Тип носа катера
Radius Bottom Круглое дно.
Lateral Stability During Planing Turns
Bottom Shape and Jet Intake
Planing Ability
Reverse Chines
Bottom Width: Flair is not everything
No Trim.
Hull Construction Standards
Shallow Water Operation
No Exposed Drive
Safety
Thrust line and Center of Gravity In line
Propeller Torque is Different than Impeller Torque
Propulsion Resistance.
Power Plants Силовая установка. Derived from Impeller Curves.
RPM Curve Derivation
Conclusion
Hull Resistance. Boat attitude..
Jet Drives
How jets work .
Impeller
Cut.
Cut, Speed and Load
Wear ring.
Nozzle
Stator.
Hard Anodized.
Cavitation .
Intake
Seals
Mixed flow
Axial flow.
Outboard jet:
Inboard jets:
So, what is the best jet?
Corrosion.....
UHMW...
Jet Diagnosis...
Rattle at Idle (V8 boats)
Speed too low for a Given RPM.
Poor acceleration or ‘holeshot’, combined with high top end
Definitions.
Porpoising .
Chine walk: 9
Ram effect .
Static thrust:
|
Водомётный движитель. ТЕОРИЯ.
Адрес для переписки:
Spiridonov S. E.
Лодка. На что обратить внимание. |
JETCRAFT. Водомёт. Водомётный движитель. Теория. Лодка. На что обратить внимание. Руководство пользователя. (Boats: What to Look For . Buyer guide) |